96cc3307-9998-4783-ada7-1b6189709a4e-1
کالای خواب

نحوه شستن بالش

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ سپتا
  • 14 فررودين 1403
  • 72 مشاهده

نحوه شستن بالش بدون از بین رفتن کیفیت

بالش ها نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند، اما همیشه مراقبت های مورد نیاز را دریافت نمی کنند. علاوه بر شستن مرتب روبالشی‌ها، خود بالش‌ها نیز باید حداقل دو بار در سال شسته شوند تا آلودگی، روغن، کنه‌های گرد و غبار و باکتری‌هایی که در طول زمان ایجاد می‌شوند از بین بروند.

آیا می توانید بالش ها را در ماشین لباسشویی بشویید؟

معمولا، بیشتر انواع بالش ها مانند الیافی، مموری فوم و حتی پر قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند. برخی، مانند مموری فوم، باید با دست شسته شوند، بنابراین حتما  برچسب مراقبت از بالش خود را  برای دستورالعمل‌های شستشوی خاص بررسی کنید.

نحوه شستشوی بالش ها در ماشین لباسشویی

شستن و خشک کردن بالش های الیافی، پر با شستن یک بار لباس، پتو، حوله تن پوش تفاوت چندانی ندارد. این چهار مرحله را دنبال کنید تا به راحتی بالش ها را با ماشین لباسشویی خود تمیز کنید.


  1.  دو بالش را در ماشین لباسشویی خود قرار دهید.
    در صورت امکان، ملافه یا روبالش بالش را بردارید و در صورت امکان، دو بالش را داخل ماشین قرار دهید تا بار را متعادل کنید.
  2. مقدار کمی ماده شوینده اضافه کنید.
    استفاده زیاد از مواد شوینده می تواند باعث ایجاد بیش از حد کف شود، بنابراین فقط یک قاشق غذاخوری به آن اضافه کنید. شوینده مایع بهترین است زیرا احتمال کمتری دارد که باقی بماند.

  3.  یک دور ملایم انتخاب کنید.
    چرخه ملایم به محافظت از ساختار بالش شما کمک می کند، دور زیاد لازم نیست و باید برای شستن ملافه های دیگر مانند روتختی در نظر گرفته شود. برای کمک به بهبود عملکرد تمیز کردن، گرم ترین آب توصیه شده روی برچسب مراقبت از محصول را انتخاب کنید. در صورت وجود، گزینه شستشوی اضافی را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که تمام مواد شوینده آبکشی شده است.با
  4. با حرارت کم یا بدون حرارت خشک کنید .                                                                                                                      بالش ها را در اسرع وقت به خشک کن منتقل کنید، برای بالش‌های الیافی یک تنظیم حرارت کم و برای بالش‌های پر بدون گرما تنظیم کنید. اگر مطمئن نیستید که از کدام چرخه خشک کن استفاده کنید، برچسب مراقبت از بالش یا راهنمای استفاده و مراقبت خشک کن خود را برای اطلاعات بیشتر بررسی کنید. در نهایت، مطمئن شوید که بالش ها قبل از برداشتن آنها کاملاً خشک شده اند تا از رشد کپک جلوگیری شود.

شستن بالش با دست

اگر به ماشین لباسشویی دسترسی ندارید یا فقط شستن دست را ترجیح می دهید، همچنان می توانید تنها با کمی تلاش بیشتر از بالش های تازه و تمیز لذت ببرید.

96cc3307-9998-4783-ada7-1b6189709a4e-1



مرحله 1: یک سطل، وان حمام یا سینک را با آب گرم پر کنید.
مطمئن شوید که آب به اندازه کافی عمیق است که بالش کامل را زیر آب فرو ببرید. یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود.


مرحله 2: بالش را خیس کنید و به آرامی در آب صابون ماساژ دهید.
پوشش های بالش را بردارید و بالش را در آب فرو کنید. بالش را برای چند دقیقه فشار داده و فشار دهید، یا تا زمانی که مطمئن شوید آب صابون چندین بار در هر اینچ از بالش گردش کرده است.


مرحله3: سپس خشک کنید.
بالش خود را روی یک حوله قرار دهید، از حوله دوم برای فشار دادن آب اضافی از بالش استفاده کنید. طبق دستورالعمل برچسب مراقبت، آن را با ماشین خشک کنید، یا در صورت امکان با آویزان کردن آن در آفتاب، آن را با هوا خشک کنید تا از رشد کپک جلوگیری شود.

نحوه شستن بالش مموری فوم

برای جلوگیری از شکستن، بالش های مموری فوم را هرگز نباید در ماشین لباسشویی شست. با این حال، آنها دارای خواص ضد حساسیت هستند که آنها را کمتر مستعد ابتلا به کپک و کنه های گرد و غبار می کند، بنابراین ممکن است نیازی به تمیز کردن آنها به دفعات یا عمیق نباشد. یکی از این روش های تمیز کردن را بر اساس میزان کثیفی بالش خود انتخاب کنید.



خوشبو شدن سریع

روبالش بالش را بردارید، هر طرف بالش را با مقدار زیادی جوش شیرین بپاشید، بگذارید 1 ساعت بماند و با جاروبرقی تمیز کنید. این روش به خنثی کردن بوهای بد گرد و غبار و کثیفی کمک می کند.


تمیز کردن سبک


پوشش بالش را بردارید، با این محلول که در ادامه مقاله معرفی میکنم  لکه ها را تمیز کنید: دو فنجان آب ولرم و یک قاشق چایخوری پودر لباسشویی، از یک پارچه سفید تمیز استفاده کنید تا محلول را از بیرون به داخل لکه بمالید. پارچه دیگری را در آب تمیز آغشته کنید و لکه را بمالید تا آب صابون از بین برود، در صورت امکان در آفتاب بمانید تا در هوای آزاد خشک شود.


تمیز کردن عمیق


پوشش یا روبالش بالش را بردارید، یک سطل، وان حمام یا سینک را با آب ولرم پر کنید و یک قاشق غذاخوری مایع لباسشویی را با آن مخلوط کنید. بالش را در زیر آب فرو ببرید و سپس آن را بردارید و آب صابون را به آرامی فشار دهید (فشرده نکنید). این کار را چند بار تکرار کنید سپس بالش را با آب تازه بشویید تا آبی که از بالش خارج می شود شفاف شود. در صورت امکان در آفتاب بگذارید تا خشک شود.



وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.