90a065ae-c9f9-4772-ad27-15460c4f02a2-1-1
کالای خواب

7 نکته مهم برای تمیز کردن تشک

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ سپتا
  • 14 فررودين 1403
  • 62 مشاهده

اگر محافظ تشک با کیفیتی دارید… به این وبلاگ نیازی ندارید. اگر در حال خواندن این مطلب هستید و محافظ تشک ندارید، یکی را تهیه کنید با این حال، از آنجایی که ما در حال حاضر اینجا هستیم و شما نیاز دارید، می توانیم کمک کنیم! خرید محافظ تشک رویا

شما احتمالاً هر شب هفت تا نه ساعت را روی تشک خود می گذرانید. در طول این مدت، سلول‌های مرده پوست، گرد و غبار، عرق و روغن بدن شما می‌توانند راه خود را روی آن باز کنند. به همین دلیل است که توصیه می شود تشک (حفاظ نشده) خود را هر دو ماه یکبار تمیز کنید.

90a065ae-c9f9-4772-ad27-15460c4f02a2-1-1



چگونه تشک خود را تمیز نگه داریم

در اینجا یک آمار تکان دهنده غیرقابل انکار وجود دارد:

شما می توانید انتظار داشته باشید که بیش از ده میلیون  کنه گرد و غبار را  در بستر متوسط پیدا کنید (آنها  محیط های گرم و مرطوب را دوست دارند  ). آنها بسیار بی ضرر هستند، اما تکه های بدن و مدفوع آنها می تواند باعث سرماخوردگی شود – و ما حتی روی پوست مرده و عرق، یکی دیگر از خطرات کاملا طبیعی، دست نزده ایم.

با این حال، می توانید کاری در این مورد انجام دهید. یکی از بهترین نکاتی که احتمالاً می‌توانیم برای داشتن تشک تمیز به شما ارائه کنیم، این است که به سادگی یک محافظ تشک بردارید، یا وارد یک روال معمول تمیز کردن تشک شوید.

در اینجا چند عادت برای داشتن تشک تمیزتر وجود دارد

عادت شماره 1:  روی یک محافظ تشک باکیفیت سرمایه گذاری کنید . در نهایت، هرچه بیشتر بتوانید از ورود لکه و بو به تشک خود در وهله اول جلوگیری کنید، بهتر است.

عادت شماره 2:  تشک خود را یک بار در ماه بچرخانید تا از ساییدگی و پارگی یکنواخت اطمینان حاصل کنید.

عادت شماره 3:  حداقل هر دو هفته یک بار ملحفه تخت خود را تعویض کنید. از اینکه چقدر این کار مانع رشد باکتری‌ها می‌شود، متعجب خواهید شد  .

عادت شماره 4:  صحبت از لکه ها …  همه  مایعات را از تخت خود دور نگه دارید. مایعات به خوبی با تشک ها سازگاری ندارند، به خصوص تشک های مموری یا فوم، بنابراین بهتر است فقط ممنوعیت کامل مایعات داشته باشید.

عادت شماره 5:  سعی کنید دمای اتاق خواب خود را پایین نگه دارید. چرا؟ از آنجایی که کنه‌ها و سایر باکتری‌ها در شرایط گرم رشد می‌کنند – چیزها را خنک نگه می‌دارند، بنابراین به آنها فرصتی برای شکوفا شدن نمی‌دهید.

عادت شماره 6:  تشک خود را با جاروبرقی بکشید – فقط مطمئن شوید که از یک آداپتور تودوزی تمیز استفاده می کنید، در غیر این صورت، خطر ورود باکتری های بیشتر به مهمانی را دارید.

عادت شماره 7:  تشک خود را به طور منظم هوا دهید. اگر بیرون یک روز آفتابی است، حتی می توانید تشک خود را بیرون (روی یک عرشه یا پاسیو تمیز) بگذارید و اجازه دهید آفتاب آن را خشک کند. این به از بین بردن کپک و کپک کمک می کند.

مراحل شستشوی تشک 


آیا برای یادگیری نحوه تمیز کردن تشک خود آماده اید؟ این مراحل را دنبال کنید:

مرحله شماره 1: تخت خود را با برداشتن همه ملافه ها جدا کنید

قبل از اینکه تشک خود را تمیز کنید، همه ملحفه ها و پتوها را از روی تخت خود بردارید. این زمان واقعاً عالی برای شستن ملافه است. برای از بین بردن کنه های گرد و غبار از داغ ترین دمای شستشو مجاز روی برچسب سازنده استفاده کنید.

پیش بروید و تشک پارچه ای، رویه و بالش خود را نیز بشویید.

مرحله 2: تشک خود را خوشبو کنید

هنگامی که لکه ها، گرد و غبار، روغن و کثیفی روی تشک شما جمع می شود، بوی نامطبوع به سرعت ایجاد می شود – به خصوص در یک محیط فوق العاده مرطوب. و چه کسی می‌خواهد روی تشکی بخوابد که حالت بدی دارد؟ بهترین راه برای از بین بردن سریع بوی بد، استفاده از جوش شیرین خوب است.

پس از برداشتن تمام پوشش ها، جوش شیرین را مستقیماً روی تشک خود بپاشید. هنگامی که یک پوشش سخاوتمندانه روی کل سطح بالایی ایجاد کردید، به آرامی جوش شیرین را به پارچه بمالید و اجازه دهید حداقل ده دقیقه بماند.

 

مرحله 3: لکه های تشک را از بین ببرید

اگر لکه ها فوراً تمیز نشوند، مایعات می توانند به پارچه تشک شما نفوذ کنند و پاک کردن آن را بعداً واقعاً چالش برانگیز می کند. لکه های خون و ادرار، به ویژه، ممکن است به سختی پاک شوند. با این حال، استفاده از محصولات شمیایی لکه ر میتواند کار ساز باشد، می تواند یک بار برای همیشه از شر آن لکه ها خلاص شود. اما احتیاط… فقط لکه های کوچک پاک میشوند برای لکه های بزرگتر باید به فکر تعویض تشک باشید.

برای پاک کردن یک لکه کوچک از تشک، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. سریع عمل کنید: هر چه زودتر لکه ها را درمان کنید، شانس پاک کردن کامل آن از سطح تشک بیشتر است.
  2. لکه را پاک کنید: از یک پارچه تمیز و جاذب یا حوله کاغذی استفاده کنید تا به آرامی لکه تشک را پاک کنید. از مالش لکه خودداری کنید، زیرا می تواند گسترش یابد و به عمق الیاف تشک نفوذ کند.
  3. از رطوبت بیش از حد خودداری کنید: از آنجایی که خشک شدن کامل تشک ها دشوار است، استفاده از حداقل رطوبت در طول فرآیند تمیز کردن بسیار مهم است. رطوبت بیش از حد می تواند منجر به رشد  کپک شود.
  4. از محلول تمیزکننده ملایم استفاده کنید: مقدار کمی از مواد شوینده ملایم مانند صابون ظرفشویی یا مواد شوینده لباسشویی را با آب مخلوط کنید. محلول را ابتدا روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از تشک تست کنید تا مطمئن شوید که تغییر رنگ یا آسیبی ایجاد نمی کند.
  5. لکه را تمیز کنید: یک پارچه تمیز را با محلول تمیز کننده رقیق شده مرطوب کنید و به آرامی محل لکه را بمالید. مراقب باشید تشک اشباع نشود. لکه زدن را تا زمانی که لکه شروع به محو شدن کند ادامه دهید.
  6. با آب تمیز بشویید: پارچه تمیز دیگری را با آب معمولی مرطوب کنید و محل را پاک کنید تا باقی مانده صابون پاک شود.
  7. تشک را خشک کنید: اجازه دهید تشک در محیطی با تهویه مناسب خشک شود. قبل از پوشاندن هر گونه ملافه یا روکش، اطمینان از خشک شدن کامل تشک ضروری است.
  8. از جوش شیرین استفاده کنید (اختیاری): اگر بویی طولانی داشتید، جوش شیرین را روی ناحیه تمیز شده بپاشید و بگذارید چند ساعت یا یک شب بماند. جوش شیرین را با جاروبرقی کاملاً جاروبرقی بکشید تا بقایای آن پاک شود.

شایان ذکر است که برخی از لکه‌ها، به ویژه لکه‌های قدیمی‌تر یا لکه های خشک شده، ممکن است حذف لکه‌ها را چالش‌برانگیزتر کنند. در چنین مواردی، ممکن است برای مقابله با تشک کثیف شما، خدمات تمیز کردن تشک حرفه ای ضروری باشد.

مرحله پنجم: از تشک خود محافظت کنید

اکنون که می دانید چگونه تشک خود را تمیز کنید، زمان محافظت از آن فرا رسیده است. هنگامی که کاملاً خشک شد، تشک خود را با یک محافظ تشک بپوشانید، که به تمیز کردن آن در آینده کمک می کند و از رختخواب شما در برابر ریختن، کثیفی و سایر موارد ناخوشایند مانند، می دانید،  ساس ها محافظت می کند  .

نحوه تشخیص ساس در تشک


امیدواریم بستر نشسته باشید چون خبرهای بدی برای شما داریم:

ساس ها حشرات بسیار کوچک خونخوار هستند (همچنین ناخالص). به ویژه، آنها از خون انسان تغذیه می کنند و می توانند  در تشک شما زندگی کنند.

خبر خوب این است که تشخیص آنها نسبتاً آسان است. رنگ آنها قهوه ای مایل به قرمز، تا طول 5 میلی متر است و هر جا که مدفوع می کنند، لکه های قهوه ای یا سیاه باقی می ماند. فقط از همان روش تمیز کردنی که برای جلوگیری از گرد و غبار استفاده می کنید استفاده کنید. ملحفه های خود را با دمای بسیار بالا بشویید و تشک خود را جاروبرقی بکشید.

تمیز کردن تشک

تمیز کردن تشک برای طول عمر آن بسیار مهم است. و یک تشک می تواند بسیار گران باشد، بنابراین بدیهی است که شما می خواهید آن را برای مدتی در اطراف نگه دارید! بیشتر تشک ها حدود 7 تا 10 سال عمر می کنند، اما  تشک خوشخواب رویال وستر یک برند قدیمی هستند که نسبت به بقیه برتری دارد و تا 10 سال ضمانت دارد. بله، درست خواندید:  10 سال گارانتی. 



وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.