c1942b21-d427-4c69-b2e8-f5f4d479943c_TSS_FB1409_Gemmola_LR
کالای خواب

زمان تعویض ملافه

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ سپتا
  • 14 فررودين 1403
  • 57 مشاهده


از آنجایی که ملحفه و روتختی ارتباط مستقیمی با پوست و مو دارد، تعویض ملحفه یکی از مهم ترین نکات برای سلامتی و خواب شما است. در زیر به نکاتی در مورد زمان تعویض و نحوه شستن ملحفه ها خواهیم پرداخت.

اهمیت تعویض پارچه ملحفه ای

تعویض ملحفه ها و شستن ملحفه ها اهمیت دو چندانی دارند زیرا می توانند عرق، چربی، ذرات آلوده، گرد و غبار و غیره را جذب کنند. در طول خواب همچنین میکروب های ریز روی ملحفه های شما نشسته اند که از سلول های مرده پوست تغذیه می کنند و تنها راه خلاصی از شر آنها شستن آنها با آب داغ و مواد شوینده و قرار دادن آنها در آفتاب است. ملحفه ها باید به طور مرتب بسته به میزان کثیفی و نوع پارچه تمیز شوند. در زیر به تفصیل بحث خواهیم کرد که چقدر زمان برای تعویض ورق ها نیاز است.میکروب های ریز روی ورقه های شما نشسته اند که از سلول های مرده پوست تغذیه می کنند

c1942b21-d427-4c69-b2e8-f5f4d479943c_TSS_FB1409_Gemmola_LR

چه زمانی برای تعویض ملحفه ها مناسب است؟

 

بدن شما به طور منظم روغن تولید می کند و پوست و موی شما سلول های مرده خود را روی ورقه ها باقی می گذارد. بنابراین اهمیت تغییر برگ ها در این زمینه مشخص می شود. به طور کلی می گویند بهتر است ملحفه ها را هر ماه تعویض و شست و شو دهید. اما اگر پوست و بدنتان چرب است، بهتر است این زمان را به دو هفته یک بار کاهش دهید. بالش ها نیز باید سالی یک بار شسته شوند و روکش آنها هر هفته تعویض شود.

بنابراین هنگام خرید روتختی و ملحفه هایی که هر شب استفاده می کنید، به پارچه آن توجه کنید و پارچه هایی را انتخاب کنید که  در هنگام شست و شو با ماشین رنگ از دست ندهند. ‘آب داغ. ملحفه ها باید نرم باشند و پس از شستشو با نرم کننده های معطر شسته شوند. همچنین توصیه می شود روبالشی های تعویض شده را بعد از خشک شدن و قبل از تعویض اتو کنید. این کار باعث می شود که حرارت اتو میکروب های باقی مانده روی روتختی، روبالشی و ملافه را از بین ببرد.


تعویض ملحفه

هنگام خرید ملحفه، پارچه هایی را انتخاب کنید که بعد از شستن پژمرده نشوند و در آب داغ پژمرده نشوند.
نکاتی برای شستن پس از تعویض ملحفه
پس از برداشتن روبالشی و ملحفه، بهتر است آنها را در سبد لباسشویی قرار ندهید و در اسرع وقت بشویید. برگه ها را بر اساس رنگ مرتب کنید. پودر شوینده را در ماشین لباسشویی خود قرار دهید و حالت شستشوی ملحفه ها را انتخاب کنید. انتخاب حالت مناسب به کاهش میزان پیچش و چروک شدن برگ کمک می کند. خرید نرم کننده را از واحد نرم کننده فراموش نکنید تا ملحفه های تمیز، نرم و خوشبو تهیه کنید.

از آنجایی که روبالشی ها و ملحفه ها محل آلرژی و آلودگی هستند، توصیه می شود در اسرع وقت آنها را در ماشین لباسشویی یا با دست بشویید. همچنین اگر ملحفه های سفید شما دارای لکه هستند، بسته به ماهیت لکه، قبل از شستن کامل آن ها را کاملا پاک کنید.




ملحفه ها را با آب سرد یا ولرم بشویید؟

برخی از ملحفه ها برای تمیز کردن به آب سرد نیاز دارند، اما برخی دیگر، به خصوص آنهایی که لکه های چربی و عرق بیشتری دارند، بهتر است در آب گرم تمیز شوند. بنابراین، اگر ملحفه ها به خصوص ملحفه های سفید بسیار سفید و لکه دار بودند یا ملحفه مورد علاقه کودک شما بود، بهتر است از آب داغ استفاده کنید تا تمام کثیفی ها کاملا پاک شوند.

پس از آن، بهتر است ملحفه ها را در آفتاب قرار دهید. اگر فصل زمستان است و نور زیادی ندارید می توانید اتو را تعویض کنید. اتو با گرمای داغی که ایجاد می‌کند می‌تواند برای ضدعفونی کردن پارچه‌ها پس از تعویض بسیاری از ورق‌ها و از بین بردن آلودگی‌های باقی‌مانده مفید باشد.

تعویض ملحفه؛ ملحفه روتختی هر چند وقت یکبار باید تعویض شود؟
ملحفه‌های سفید تمیز زیر نور آفتاب تکان می‌خورند
نتیجه
ملحفه و تعویض آن یکی از نکات مهم در خانه است که هر خانم خانه داری باید به آن توجه کند. اکنون که اهمیت این موضوع را می دانید، به ما بگویید که چند بار ملحفه، روتختی و روتختی خود را عوض می کنید.



وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.