کالای خواب

اندازه استاندارد تشک تخت

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ سپتا
  • 14 فررودين 1403
  • 133 مشاهده

اندازه استاندارد تشک خوشخواب

یک تشک مناسب باید داای فضای بیش تر در عرض نسبت به یک فرد یا دو فرد بزرگسال در نظر گرفته شود . موثرترین نکته ای که می توان در هنگام انتخاب یک تشک مناسب ذکر کرد این است که این انتخاب به آناتومی بدن شما بستگی دارد کیفیت خواب شما از این انتخاب تاثیر میگیرد . باید تشکی را انتخاب کنید که در مواقع خواب و یا استراحت بر روی آن عضلات و ماهیچه های شمادچار گرفتگی و گاهاً کوفتگی نگردد. برای داشتن تشک خوب باید به اندازه تشک دقت کنید توصیه می شود که برای دو فرد بزرگسال سایز queen ,king  عرض 160  یا 180 استفاده شود در ادامه این مقاله به بیان تمام سایز ها می پردازیم .

اندازه تشکنوع تشک
70 *130نوزاد
70*135نوزاد
80*180نوجوان
90*200یکنفره
100*200یکنفره
120*200یکنفره
140*200دونفره
160*200دونفره
180*200دونفره
200*200دونفره

 

اندازه استاندارد تشک یکنفره

عرض 90 الی 120 سانتی متر –این تشک ها مناسب افراد بالغ با اندامی متوسط می باشد بیش تر تخت های یکنفره برای این سایز ها طراحی میشوند .

تشک 90 سایز استاندارد تشک یکنفره می باشد که در همه شرکت ها این سایز موجود می باشد . این تشک برای همه اتاق خواب ها با سلیز های گوناگون مناسب و پرطرفدار می باشد.

ابعاد 200*100

این سایز برای افرادی با اندامی متوسط و یا بزرگ و کسانی که تمایل به خوابیدن کنار فرزندانشان را دارند مناسب است که به فرد فضای بیش تری را برای خوابیدن می دهد . همچنین سایز 120 یکنفره برای کسانی که در خواب غلت میزنند نیز مفید و مناسب است.

ابعاد 140*200

اندازه استاندارد تشک دونفره یکی از عوامل مهم و موثر بر کیفیت خواب می باشد اگر درست انتخاب شود به راحتی می تواند آسودگی و یک خواب آرام را برای اشخاص فراهم کند . اگر در حین خوابیدن تمایل به حرکت و تغیر حالت خواب در طول شب را دارید نیاز به تشک بزرگ تری است . عادات خواب در طول شب نقش اساسی در اندازه تشک دارد اندازه تشک بستگی به فضای اتاق خواب نیز دارد . اندازه 140 مناسب مشتریانی است که فضای بسیار کمی در اتاق خوب دارند . مشکل دیگری که این تشک دارد تولید بسیار کم تخت در سایز 140 و همچنین پیدا نشدن ملحفه روتختی در این سایز می باشد .

ابعاد 160*200

تشک دونفره سایز کوئین یا عرض 160 –این سایز مناسب برای زوج ها و کسانی که در تخت نیاز به فضای زیادی ندارند توصیه میشود . حداقل متراژ اتاق خواب 10 متر مربع می باشد.

تشک کوئین را می توان پر فروش ترین نوع تشک معرفی کرد . زیرا سایزی استاندارد برای زوج ها و افرادی که اتاق خواب تقریباً کوچکی دارند است.

 

ابعاد 180*200

این سایز دونفره یا همان king می باشد که در این ابعاد فضایی معادل 90 سانتی متر برای هر فرد وجود دارد . این تشک دارای فضای زیادی می باشد و همچنین افرادی که در خواب ابجایی زیادی دارند این تشک مناسب آنان است . به دلیل اندازه بزرگ تشک این سایز در اکثر اتاق ها جا نمی شود . همچنین حمل و نقل وبالابردن این سایز از پله های ساختمان با دشواری همراه خواهد بود .

ابعاد 200*200

تشک دونفره با عرض 200 مناسب برای زوج ها و کسانی که اتاق خوابی با متراژ بیش تر از 12 متر مربع دارند . این سایز بزرگ ترین سایز تشک است و برای اتاق های بزرگ مناسب می باشد . البته افراد کمی این تشک را خریداری میکنند. فضای زیادی که این تشک دارد امکان خوابی کاملاً راحت را فراهم کرده و به زوج هایی که در خواب به دفعات جا به جا می شوند یا کودک یا حیوان خانگی شان عادت دارد کنار آنها بخوالد بهترین پیشنهاد خرید است .

اندازه استاندارد تشک نوجوان

این تشک همانطور که از اسمش نمایان و مشخص است برای سنین نوجوانی مناسب است و کمی نسبت به تشک تک نفره کوچک تر می باشد اندازه استاندارد این تشک 80*180 سانتی متر می باشد.

اندازه استاندارد تشک نوزاد (کودک)

این تشک فقط مناسب کودکان می باشد که فضای کمی را اشغال می کند . تخت های نوزاد اکثراً به صورت استاندارد در بازار موجود است . سایز 130*70 یا 135*70 سانتی متر استاندارد تولید این تشک است . اگر سایز تخت نوزاد شما متفاوت از سایز استاندارد است باید تشک با سایز سفارشی برای شما تولید شود که این کار در فروشگاه بالیشما با تماس با مشاوران ما به راحتی قابل انجام است .چون کودکان در حال رشد هستند اینکه شما بخواهید هر3 الی 4 سال تشک کودک را تعویض کنید هزینه زیادی را باید متحول شوید در نتیجه پیش از شروع دوره نوجوانی یعنی حدود 10 سالگی تخت و تشک کودک را مناسب با دوره نوجوانی او تهیه کنید. کودک شما باید فضای کافی برای بی قراری های زمان خواب را داشته باشد و کمتر دچار استرس و بهم ریختگی خواب شود.

ارتفاع تشک باید به طوری باشد که کودک به راحتی از تخت بالا برود که این ارتفاع نباید از 20 سانتی متر کمتر باشد.

ضخامت کمتر نشان دهنده سفتی بیش تر تشک است چون این تشک ها از اسفنج های سخت تهیه شده اند . توجه داشته باشید که ارتفاع بسیار زیاد تشک می تواند فاصله کودک تا زمین را زیاد تر کند و در صورت افتادن او از روی تخت آسیب می بیند.

تشک سفارشی

تشک سفارشی با اینکه زمان کوتاهی است که مطرح شده اند اما بسیار مورد استقبال قرار گرقته است . برخی تشک های سفارشی به صورت خاص و لوکس با استفاده از هنر دست ساخته می شوند . تشک اختصاصی بیش تر به علت درخواست مشتری برای داشتن سایز و خصوصیات مدنظر مشتری سفارش داده میشود مثل تشک های گرد .

گذشته از ترجیحات شخصی برای انتخاب سایز و ابعاد تشک عوال دیگری نیز وجود دارد که باید حتماً قبل از انتخاب تشک در نظر گرفته شود . باید برای انتخاب تشک با اندازه مناسب به اندازه اتاق و کسی که میخواهید تخت را با او شریک شوید توجه داشته باشید. ما تلاش کردیم در این مقاله راهنمای کاملی را برای انتخاب سایز درست تشک و استاندارد برای افراد را معرفی کنیم .



وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.