کالای خواب

پارچه روتختی بی کیفیت نخرید

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ سپتا
  • 14 فررودين 1403
  • 65 مشاهده

پارچه روتختی بی کیفیت استفاده نکنید

هنگام خرید محصولات کلای خواب باید حساسیت بیشتری نسبت به سایر محصولات داشته باشید، زیرا این محصولات ارتباط مستقیمی با سلامت بدن و ذهن دارند. آگاهان به این موضوع باید با تحقیق و بررسی محصولات خواب مناسب تهیه کنند. یکی از محصولاتی که اغلب نادیده گرفته می شود خرید روتختی است، اما تاثیر آن بر خواب را نباید نادیده گرفت. چقدر در مورد روتختی می دانید؟ در این مقاله سعی می کنیم شما را با معایب روتختی پلی استر آشنا کنیم.


انواع روتختی

اگر به دنبال روتختی مناسب هستید، قبل از هر چیز باید انواع این نوع محصول را بشناسید. دانستن مزایا و معایب مواد مختلف، ساخت مواد مناسب را آسان می کند. برخی افراد با وجود اینکه اطلاعاتی در مورد جنسیت ندارند، خریدهایی انجام می دهند که از آن پشیمان می شوند. در این زمینه سعی می کنیم شما را با انواع پارچه روتختی آشنا کنیم.

پارچه بیگمنت

روتختی پلی استر از الیاف مصنوعی ساخته شده و در دسته محصولات ارزان قیمت قرار می گیرد. بافت این محصول خشن است و اغلب باعث ایجاد حساسیت های پوستی می شود. پارچه های پلی استر انواع مختلفی دارند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. بهترین نوع این پارچه ها پارچه میکرو فایبر می باشد که نسبت به سایر همتایان خود از لطافت و لطافت خاصی برخوردار است. از آنجایی که این پارچه ها قابلیت تنفس ندارند، نمی توان از آنها در اتاق کودکان و در فصول گرم سال استفاده کرد.

پارچه اکریلیک

یکی دیگر از پارچه های الیاف مصنوعی اکریلیک است. این نوع روتختی شباهت زیادی به روتختی پلی استر دارد. با شستن این پارچه می بینید که الیاف آن فر شده است. با این حال، مزایایی نیز دارد، از جمله ارزان بودن و ضد چروک بودن. روتختی های ساخته شده از مواد برای اتاق کودکان توصیه نمی شود.این بافت معمولا در روتختی سه بعدی و پتو هایی مانند گلبافت و پتو افرا استفاده میشود.

جنس پنبه

پارچه های نخی یا رانفورس بهترین انتخاب برای ساخت روتختی و ملحفه هستند. پارچه نخی یکی از محصولات پرطرفدار در این زمینه است. از مزایای آن می توان به دوام، نرمی و راحتی، نگهداری آسان، تنفس آسان، مقرون به صرفه بودن و … اشاره کرد. استفاده از مواد فیبر طبیعی سلامت شما را تضمین می کند. توجه داشته باشید که این قسمت دارای طرح های چاپی متنوعی بر روی این نوع پارچه است و برای دکور منزل بسیار کاربردی است. این پارچه مزایای زیادی نسبت به روتختی های پلی استر دارد و برای افراد در هر سنی قابل استفاده است.این نوع پارچه در روتختی های برند رزین تاژ و لایکو استفاده شده .

همه می دانند که استفاده از روتختی نخی می تواند راه حل بسیار خوبی در فصل گرما باشد. البته نوعی پارچه نخی در بازار وجود دارد که به پارچه فلانل نخی معروف است. این محصول به دلیل بافت کرکی خود گرمای خاصی به بدن می بخشد و در فصول سرد نیز قابل استفاده است.

پنبه طبیعی

اگر به دنبال الیاف طبیعی هستید و می خواهید کمی زبرتر از پنبه باشد، کتان انتخاب خوبی است. جالب است بدانید که این نوع پارچه با هر بار شستشو نرم و لطیف تر می شود. از دیگر مزایای این پارچه ها می توان به مقاومت در برابر رطوبت، تنفس، بادوام، ضد باکتری و غیره اشاره کرد. تولید این نوع پارچه نسبت به سایر پارچه ها بسیار بالاست زیرا در جامعه شناخته شده و با کیفیت است. اگر از روتختی پلی استر استفاده می کنید، می توانید این ماده را جایگزین کنید. قیمت این نوع پارچه چندان بالا نیست و همه اقشار جامعه می توانند آن را خریداری کنند.

تنها نقطه ضعف این پارچه ها چروک شدن است. ذکر این نکته ضروری است که افراد مبتلا به آلرژی و حساسیت از این محصول استفاده می کنند. مناسب برای آب و هوای گرم و برای بزرگسالان.

پارچه ساتن ابریشمی

بسیاری از افراد به دلیل آگاهی از اهمیت ملحفه به دنبال ملحفه های با کیفیت هستند. روتختی ساتن ابریشمی یکی از بهترین متریال های موجود در بازار است که می توان آن را جزو روتختی های لوکس طبقه بندی کرد. اگر به دنبال متریالی هستید که در زمستان گرم و در تابستان خنک باشد، این متریال بهترین انتخاب است. براق بودن این پارچه دکوراسیون خاصی به اتاق می بخشد و یکی از بهترین مزیت های این پارچه است. یکی دیگر از مزایای این ماده دوام آن است. توجه داشته باشید که ساتن با ساتن متفاوت است و هنگام خرید اشتباه نکنید.

پارچه تنسل

این نام به برندی اشاره دارد که پارچه هایی از چوب اکالیپتوس تولید می کند. برخی از افراد خواص این ماده را می شناسند و عاشق آن می شوند. یک مزیت مهم این است که سازگار با محیط زیست، بادوام، نرم و ضد باکتری است. از آنجایی که قابلیت تنفس ندارد، بهتر است در فصل گرما از آن استفاده نکنید. همه بزرگسالان می توانند در فصل سرما و افراد مبتلا به آلرژی از این ماده استفاده کنند.

چرا از روتختی پلی استر استفاده نمی کنید؟
حالا که انواع روتختی ها را شناختید، می توانید با توجه به بودجه خود متریال مناسب را انتخاب کنید. البته سلامت شما بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد و در انتخاب ملحفه بهتر است فقط به این موضوع فکر کنید. در زیر به دلایلی اشاره شده است که چرا باید بدانید که بهتر است از روتختی های پلی استر استفاده نکنید.

باعث ایجاد آلرژی و حساسیت می شود
درست است که آلرژی های ناشی از بستر پلی استر بسیار نادر است. با این حال، کسانی هستند که با آن مشکل دارند



وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.